0 komentáře

Ostrov Flores a výlety po okolí 20.října

Protože se nám na Flores zalíbilo, rozhodli jsme se zůstat o den déle a skouknout co se kde po okolí nalézá. Ostrov Flores jako takový je opravdu maličký a celý se dá obejít za 10 minut. Domečky i uličky jsou ale moc hezké a mají relativně jednotný malebný ráz. Při večerní procházce nás zaskočila místní kutálka - seděli tiše na náměstí pod kašnou a spustili přesně v momentě, kdy jsem nic netušíc procházel kolem. Něco tak šíleného jsem už dlouho neslyšel - tahání koček za ocas je ve srovnání s jejich produkcí rajská hudba. A to si chlapci troufli i na malou noční hudbu. Uf! Nevěděl jsem jestli se mám smát nebo utíkat :)

Ráno jsme naskočili do tuk-tuku a nechali se odvézt na autobusové nádraží. Tam jsme chvíli čekali na public bus do El Remate (poslední vesnice před Tikalem na východním konci jezera). Po cca hodině cesty jsme v El Remate vyskočili na křižovatce, kde už to byl jenom kilometr po cestě kolem jezera k Biotopo Cerro Cahui. Je to rezervace ve které je upravený trek s pěknými výhledy na jezero. Procházka je to hezká, cestička docela upravená a ne moc náročná. Obejít celý okruh je tak na něco málo přes dvě hodiny. Zvířat jsme moc nenašli, až na pavouky. Jako geentleman jsem šel první a vymetal pavučiny z cesty (evidentně jsme ten den/týden byli první turisté). Po čase ostražitost polevila a povedlo se mi vpadnout obličejem do pavučiny s monstr-pavoukem. Nevím kdo z nás se lekl více, ale každopádně jsem zařval jenom já :) Aby pavouků nebylo málo, ke konci jsme narazili ještě na obrovskou tarantuli...

Po dopoledni v zajetí pavouků jsme chtěli změnu. Zpátky na Flores jsme se dohodli s chlapíkem v lodičce, aby nás odvezl do místní zoo (ta je na jiném ostrově a dá se tam dostat jen lodí). Na jeho doporučení jsme ale místo zoo zašli do Arcas - rehabilitační centrum (to je naproti zoo, už ne na ostrově). Slouží k léčení zvířat co zabaví pytlákům, pašerákům a podobné verbeži. Je to moc příjemné místo - relativně malé s jen pár klecemi, kde jsou zvířata, co už nelze z různých důvodů vypustit zpět do divočiny. Ujal se nás jeden ze správců a celým areálem nás provedl.

V klecích tam měli pár opic (nelze je vypustit, protože už jsou už příliš domestikované), spousty papoušků (stejný problém) a hlavně dva oceloty - to jsou krásné kočičky. Jeden byl bez nohy a druhý na jedno oko slepý :( Oba dva zabaveni pašerákům. Následně jsme vyrazili na krátký okruh pralesem, kde mají připravené různé informační tabule (zajímavosti o zvířatech a rostlinách). Trochu neplánovaně jsme tam narazili na chřestýše, co odpočíval stočený u stromu. No necítil jsem se v žabkách úplně ok, když ho průvodce šťouchal klacíkem a posouval na světlo. Mé oblíbené pořekadlo o chřestýši a bosé noze mi zvonilo v uších :) Had byl naštěstí rozumný a odplazil se do křoví lovit myši.

Tím skočnil náš extra den ve Flores a večer jsme nastoupili do nočního autobusu směr Antigua. Tentokrát to nebyl takový luxus (i když to byl double-decker) jako na cestě z Tulum, ale i tak super cestování. Až na mé další oops spojené se španělštinou. Řidič při odjezdu hlásil různé informace a mezi nimi i něco o záchodech (v autobusu byly dva) - já pochytil něco o problému s "numero dos". Naivně jsem se zeptal dvojice guatemalců sedících vedle nás co že je to za problém s "numero dos". Holčina mírně zčervenala a snažila se mi naznačit, když mi to najednou cvaklo... jojo, oba záchody jsou ok, jenom čislo dvě do nich nedělat, jasňačka :)))

(žádné komentáře zatím nebyly napsány)