0 komentáře

Den v Mexico City 28.října

Přesun z Guatemaly do Mexico City byl překvapivě pohodový - pro ty co neznají, InterJet má neuvěřitelně levné letenky. Z letiště jsme se svezli taxíkem, protože jsme neměli ani mapu MC a moc tušení kam a jak. Dorazili jsme do vybraného hostelu, kde se nám poprvé na celé cestě stalo, že neměli místo. Safra, bez mapy jsme vyrazili více méně nazdařbůh napříč ulicemi a poptáváním po policistech jsme dorazili do hostalu La Tercia. Nebyl sice úplně levný, ale na tu jednu noc nás to až tak netrápilo a navíc byl asi téměř nový, protože vše bylo lepší než v hotelu.

Bylo už večer, tak jsme vyrazili do okolí najít něco k snědku. Kolem samé fast-foody, až jsme v jedné zapadlé uličce narazili na malinkou italskou restauraci. Obsluha se ukázala být ze Srbska a navíc jsme tam natrefili na polo-čecha. Z toho se vyklubal instruktor paraglidingu, který se zná s Haničkou a byl také na Cobale, když jsem tam létal já - svět je vážně malý :) Jídlo bylo výborné a k tomu corona s tequilou Don Julio Rezerva, prostě to nejlepší z Mexika!

Druhý den ráno jsme se pobalili, nechali věci na recepci a vyrazili strávit den ve městě. Aniž bychom to tušili, natrefili jsme na velice zvláštní kombinaci událostí. Zaprvé - dopoledne bylo centrum města obsazené cyklisty, běžci a podobnou havětí, protože ministerstvo sportu pořádalo "fit den". Dokonce rozdávali kola zadarmo! Bylo hezké chodit po širokých silnicích, kde se místo proudů aut proháněli lidé na všem možném.

Původně jsme plánovali využít Turibus, ale nakonec jsme se usnesli, že bude příjemnější si historické centrum obejít pěšky (a to jsme netušili, že ten den Turibus stejně nefungoval). Do historického centra jsme to měli tak hoďku. Cestou tam jsme to vzali přes Plaza de la revolucion, kde jsme vyjeli nahoru na monument (hezký rozhled) pozorovat cvičení budoucích policistů na náměstí (něco jako spartakiáda :). Procházkou jsme pak šli směr historické centrum a pomalu přicházeli na to, že tahle neděle je něčím speciální...

Proti nám totiž chodilo docela dost lidí, co drželi v náručí ruzně velké sochy ježíšů a marií. Do toho jsme začali vnímat i výrazné ozdobení některých z domů. Důvod? Halloween! Ulice byly plné lidí, umělců (třeba "socha" ducha, co za minci nechala vybrat papírek z krabičky osudu, různí artisté, kouzelník, atd...), harmonikářů a vůbec to vypadalo, že na procházku vyrazila půlka města. Obkroužili jsme památky v centru a řádně utlapkaní jsme dorazili zpátky do hotelu pro věci.

Na letiště jsme odjeli MetroBusem - byli jsme blízko stanice Insurjentes. Takže na stanici jsme si koupili v automatu kartičku, nabili na 40 pesos a odjeli na Buenavista, kde jsme přestoupili na linku 4. Ta už jede přímo na letiště. Celá cesta zabrala něco málo přes hodinu, ale i když má MetroBus většinu cesty svůj vlastní pruh, v normální dopravě by to asi bylo déle. No a cesta zpět? Letěli jsme přes Paříž, takže bylo jasné, že se něco musí (opět) pokazit. Spoj do Prahy nám samozřejmě uletěl a tak jsme místo toho museli letět přes Frankfurt a přijeli až těsně před půlnocí. Hasta la vista Mexico!

(žádné komentáře zatím nebyly napsány)