0 komentáře

Pobyt na ostrově Malapascua 16.února
Přesun z Dumaguete (jižní cíp ostrova Cebu) na Malapascua (severní cíp) jsme zvládli za jediný den. Ráno jsme jeli 4 hodiny zpět do Cebu, tam přesedli na autobus a pokračovali další 4 hodiny do Maya. Tam jsme chvíli čekali, než se sejde dost lidí pro lodičku na samotný ostrov Malapascua. Z celé cesty mě asi nejvíc pobavil moment, kdy jsme museli vodou dojít k lodičce a nějaký asiat s kufry v obou rukou je vesele vymáchal v moři, protože je prostě neunes. Při zvedání na loď z nich doslova crčela voda - nemůžu si pomoct, cizí neštěstí mě prostě někdy opravdu pobaví :) Ubytování proběhlo v pohodě - tentokrát naši rezervaci drželi a i pokoj byl hezký - jenom absence teplé vody po dni potápění chyběla.
Všechny tři dny jsme se byli potápět brzy ráno na Monad Shaol. Brzy ráno myslím opravdu brzy - první den v 6:00 a další dny dokonce před pátou. Je to "potopený ostrov" kousek od Malapascuy, kde jsou cleaning stations, kam se chodí nechat čistit Thressher žraloci. My jsme viděli celkem 3 - i když "viděli" je mírně nadnesené. Viditelnost byla mizerná a já jsem rozeznal tak možná tvar, ale už ne detaily. Druhý den jsme neviděli dokonce ani jednoho, ale zato jsme úpně na konci zahlídli dvě mini-manty. Raději nezkoumáme jestli to náhodou nebyly devil-rays, to by Ondřejovi zlomilo srdce :)
První den jsme si na den naplánovali potápění u ostrova Gato (fotky Ondřej). Je tam malá jeskyně, kolem které se zdržuje skupinka white-tip žraloků. Problémy ale nastaly po cestě. Nejdříve se lodi utrhl plovák na jedné straně. Dostali jsme příkaz nahrnout se na opačnou stranu a posádka se pokoušela plovák zpatky přívázat. Po 10ti minutách to vzdali a my se hlemýždím tempem vydali zpět k ostrovu. Cestou kapitán zavolal jinou loď, na kterou se ale vlezlo jenom 5 potápěčů, protože byla výrazně menší. No nebyli bysme to my s Ondřejem, abysme se tam drze nenacpali :) Na půl cesty ke Gato Ondřej ale zjistil, že nemá na lodi ploutve, takže nastala ještě jedna otočka zpět. No do vody jsme místo v 11 skákali kolem jedné. Potopy to byly oba hezké, akorát guide byl jak střelený a já nestíhal po ničem koukat nebo fotit. Grrr....
Druhý den jsme jeli pro změnu k ostrovu Kananggaman (fotky Ondřej) - dva wall-dives. Obojí bylo hezké - narazili jsme na několik zvláštních nudibranchů a další havěti. Jinak ale nic vyjjímečného. Dokonce ani loď se po cestě nerozpadla, takže téměř není o čem psát :) Večery jsme pak už zvládli jenom rychlou večeři a padli do postele. Mimochodem, na ostrově jsme potkali snad 10 čechů a slováků. Udělali jsme i menší faux-pax, když jsme si začali celkem "otevřeně" povídat o skupince lidí co s námi čekali na loď, abychom v zápětí zjistili že jsou to slováci a vše nám rozumí :) Člověk aby si dával pozor na pusu už i na Filipínách...
(žádné komentáře zatím nebyly napsány)