0 komentáře

Z Kota Kinabalu (Borneo) na Filipíny 9.února
Přesun z Bornea na Filipíny byl bez problémů. V Sepiloku jsme chytli autobus do Kota Kinabalu a po 5ti hodinách tam i dorazili. Večer jsme prošli trh, který je předzvěstí čínského nového roku - v podstatě takové vánoce. Druhý den pak už jenom na letiště a hurá na Filipíny.
Jako první destinaci na Filipínách jsem vybral Donsol - jsou tam v sezóně k vidění whalesharks a každý kdo mě zná ví, jak dlouho už je chci vidět :) Z KK jsme letěli s AirAsia do Clark, což je město asi 70km na sever od Manily. Na letišti jsme skočili na autobus do Manily s plánem, že se ubytujeme někde v centru, protože blízko letiště se mi nic najít nepovedlo. Blízko letiště jsme chtěli zůstat, protože další den jsme měli v 6:00 let do Legaspi, abychom mohli ještě ten den přejed do Donsolu a vidět whalesharky.
V autobusu jsme se zakecali s jednou dívčinou, co měla v zásadě stejný plán jako my, akorát v Lonely Planet našla nějaký hostel u letiště. Je v LP, dá se prý dokonce zarezervovat online, to přece nemůže být nic hrozného... Po příjezdu na místo už jsme si nebyli tak jistí. Celý hostel byl jedna místnost s 18ti palandami, z většiny už obsazenými filipínci. I tak jsme si ale řekli, že tu jednu noc zvládneme a vyrazili do okolí na večeři.
Moje představa vyzkoušení filipínské kuchyně brzy vzala za své - čtvrť kde jsme bydleli bych přirovnal k žižkovu v jeho nejdrsnějších časech. Navíc kombinovaným s drsnými bordelo-bary. Uprostředka toho všeho trůnil McDonald, takže Ondřej prohlásil, že dál už nikam nejde. Já si vedle u babči koupil cosi sladkého pečeného a tím byl večeře odbytá. Kristýna (z autobusu) to rozsekla´- dala si McD místní specialitu, McŠpagety, mňam...
Cestou zpátky jsme se hecli, že "skočíme na jedno" do jednoho z barů po cestě. Nakonec jsme se do jednoho odvážili a přežili uvnitř až do příchodu živé muziky, která nás spolehlivě vyhnala zpátky na ulici.
Zbytek cesty už byl bez problémů - nic se nám neztratilo, nezaspali jsme, letadlo letělo jak mělo, prostě pohoda :)
(žádné komentáře zatím nebyly napsány)