0 komentáře

Město Antigua 23.října

Noční autobus z Flores nás dovezl v 6 ráno na nádraží do Guatemala City, kde už na nás čekal minibus pro přesun do Antigua. Ten trval cca hoďku, takže krátce po sedmé jsme dorazili na místo. Zkoukli jsme pár hostelů po cestě, ale nakonec jsme si vybrali Los Enquentros, který jsem měl připravený z průzkumu webu. Mimochodem - hostely vybírám tak, že vždy mrknu na wikitravel.org (základní přehled v sekci "sleep"), potom na tripadvisor.com (hodnocení) a finálně na hostelworld.com (hodnocení a ceny). Hlavně TripAdvisor mívá hodně reálná hodnocení a v podstatě se mi ještě nestalo, že bych si podle něj vybral špatně.

Po cestě jsme byli hodně ubití, takže jsme na chvíli ještě zalehli a teprve kolem poledne vyrazili na obhlídku města. Antigua bývala hlavní město, ale zničil jí výbuch sopky a tak postavili Guatemala City jinde. Než se stihla úplně rozpadnout, tak se dostala pod ochranu UNESCO a teď je z toho moc hezké městečko snad nejpopulárnější (turisty) v celé Guatemale. Obešli jsme pár (spadlých) katedrál a zajistili si výlet na sopku Acatenango na další den (o tom více v dalším článku). Po cestě zpět jsme ještě stihli muzeum čokolády, kde to  krásně voní :)

Třetí den v Antigua jsme vyrazili na Cerro de la cruz - je to kopeček nad Antigua, ze kterého je krásný výhled na celé město a sopky kolem. V průvodci i na internetu psali, že se tam chodí pouze pod dohledem policisty, protože na cestě přepadávají turisty. Současná situace je úplně v pohodě - ve spodní části hlídkuje policista a v horní také a jsou v podstatě neustále na dohled, takže není třeba se čehokoliv obávat. Výhled stál opravdu za to - jediné co nám kazilo radost bylo zjištění, že vrcholek sopek Acatenango i Fuego byl naprosto bez mráčků (a my den předtím neviděli vůbec nic a šlapali v dešti). No, aspoň z dálky jsme si je konečně užili :)

Poslední zastávkou byl místní market. V průvodci varovali, že je obrovský, ale mě to tak nepřišlo. Ztratit by se tam asi dalo, ale my vše zvládli bez problémů. Nakonec jsme si ale koupili jenom zeleninu k obědu a ve 2 odpoledne vyrazili autobusem do San Pedro La Laguna - t.j. k jezeru Atitlán.

(žádné komentáře zatím nebyly napsány)